Thursday, February 26, 2009

Doa


Barangsiapa yang membaca YASSIN sepenuhnya dan pada ayat ke 58 surah tersebut SALAMUUN QAULAN MIN RABBIN RAHIM " diulang sebanyak 7 kali untuk 7 niat baik mu, Insyallah dengan izin yang maha esa dan maha kuasa, semua hajatmu akan dikabulkan. Jika boleh niatkan sebegini:

1) YA-ALLAH YA-RAHIM,
Ampunkan dosa-dosaku ibuku, ayahku, dan saudara-maraku dan saudara sesama Islam(maktok, kakak, maktih, wani, along, pakcik2ku, makcik2ku, sepupuku, jiran2ku.....)
2) YA-ALLAH YA-RAHMAN,
Kurniakan aku suami,anak-anak yang soleh dan mencintai Islam.

3) YA-ALLAH YA-RAZZAK,
Kurniakan aku rezeki yang berkat,kerja yang baik dan berjaya didunia dan akhirat.

4) YA-ALLAH YA-JABBAR,
Makbulkan hajat muslimin dan muslimat yang taat padamu ya Allah.

5) YA-ALLAH YA-MUTAQABBIR,
Jauhkan aku dari sifat khianat dan munafiq dan miskin.

6) YA-ALLAH YA-WADUUD,
Kurniakan aku dan seluruh umat muhammad yang beriman kesihatan zahir batin.

7) YA-ALLAH YA-ZALJALA LIWAL IKRAM,
Makbulkanlah semua hajatku, dan redhaikanlah aku.....

AMIN.


Source: Email seorang teman

No comments:

Other

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...