Thursday, February 26, 2009

Awan

Tatkala aku di perpustakaan, aku menjenguk ke luar jendela, aku terpana seketika melihat keindahan ciptaan Allah yang maha agung. Dalam hati terdetik,
Ya Allah,
Bertapa agungnya ciptaan mu,
Air yang mengalir di bumi, dapat membentuk awan yang secantik ini.
Bertapa besarnya kekuasaanmu, kebijaksaanmu..
Membuat aku menginsafi bertapa kerdilnya aku ini..
Namun kenapa terkadang kita terlupa..
Ya Allah, tetapkanlah hati-hati kami,
matikan lah kami dalam agamamu,
hidupkan lah aku disamping
orang-orang yang mentaatimu..
dan mencintaimu..
Ya Allah..

6 comments:

hh said...

waaa... cantiknya. Tengok dari tingkat berapa tu annur??

An-Nur said...

Tingkat 4, perpustakaan sultanah bahiyah

Idham Fitri Adi said...

Masya Allah..
An-nur..mesti ada sifat suka memerhati alam kan?
Jika saya, suka memerhati kebesaran allah pada waktu malam..dan hujan.pernah sy baring di atas bangku panjang, ketika hujan merintik turun.menimpa wajah bertalu2.bagai satu terapi.
Bahkan saya memang suka waktu hujan.pada ketika itu. awan seakan teman.

An-Nur said...

indahnya.....terpana seketika..;)

Idham Fitri Adi said...

insha allah, jika diizinkanNya nak berjalan dgn zaujah sambil menikmati dan merenung keindahan alam..

An-Nur said...

yer ker..hehe..sapola zaujah tu erk...=)

Other

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...