Wednesday, May 20, 2009

Ada tertanya-tanya


For someone I care...untuk siapa ya...sebenarnya untuk seorang teman..salah seorang pembaca blog saya..tapi yang pasti...none of my fren know him...takut la jap lagi ader yang frust pulak..Untuk pengetahuan sesiapa yang menyukai siapa....dia ni x ader kene mengena dengan sesiapa pun...saya pun baru kenal...Dia bukan seorang yang kaya....biasa-biasa ja...dan sangat merendah diri...tapi dia peminat blog saya..Dia tengah susah...xsalah kita support sebagai kawan....lagipun saya lihat dia sangat baik....tapi xder la sampai tahap bercouple.....saya kalau boleh...Kalau nak bercinta saya teringin la lepas kahwin...penatla cinta pada yang bukan hak kita..belum tentu jadi...baik cinta selepas kahwin..memang hak termaktub untuk suami kita je....Tapi bila la dia nak tiba...Agaknya silap jalan kot...ahaks...hehe..Apa-apapun sabar menanti..biarla...Allah tahu mana yang terbaik buat saya...Saya yakin padaNya..

Lagipun kawan kawan rapat saya tahu yang saya ni bukan melihat kebendaan dalam berkawan..saya hanya menilai orang pada nilai yang ada pada orang tu....kalu kekayaan saya rasa kita boleh usaha...rezeki Allah yang bagi..tapi kebahagiaan bukannya boleh dibeli dengan wang ringgit..

Saya pernah susah...kerja gaji RM 250 dan penah juga gaji degree...Kadang-kadang biarlah kita dibawah...baru kita kenal orang...kita sebenarnya xperlukan orang yang menghormat kita tapi orang yang menghargai kita...Bila kita susah..kita kenal kawan..mana yang plastik atau mana yang suka mempergunakan orang...mereka mungkin nampak mereka pandai atau bijak memanipulasi...tapi sebenarnya mereka tidak tahu yang harga diri mereka dinilai....Bila kita susah juga....kita dekat dengan Allah...sebab kita selalu mengadu padaNya...tapi kalu kita senang kita terkadang lupa asal tujuan kita dihidupkan di dunia..Saya sendiri pun dalam proses memperbaiki diri...

Mungkin ada yang menilai lelaki untuk dijadikan teman mesti ader degree, kaya, hensem..Tapi bagi saya semua itu hanyalah sementara...Allah boleh amik bila-bila masa...Saya menilai lelaki yang boleh dijadikan suami sebagai seorang yang bertanggungjawab pada agamanya, ibu bapa kami dan juga saya dan anak-anak saya nanti...Kebahagiaan saya ialah kebahagian anak-anak saya yang mampu dibentuk oleh bakal suami saya..Apa ada pada kekayaan jika ianya tidak kekal...tapi biarlah kebahagiaan dan keselamatan keluarga saya dari azab yang dijanjikanNya..

Tapi lawak la jugak...mane tahu ader orang suka baca blog ni...sedangkan saya ingat ia hanya dilihat oleh kakak dan ibu saya sahaja..terima kasih lah pada yang jadi pembaca setia...

Lagi satu...xangka la pulak ader yang berbesar hati letak link blog saya dalam blog mereka...setakat ini ada la beberapa blog yang saya jumpa..terima kasih berbanyak...takut juga itu disalah ertikan..tapi think it positive..

Yang pasti kalu ader yang baik dalam blog inilah untuk dijadikan manfaat...atau iktibar...dipersilakan tetapi untuk tujuan lain itu berbalik pada niat sendiri..ok...penatla...sok sambung crite strawberry...Sapa yang bagi erk..Kalau nak tahu bukan itu aje...bunga ros...pokok cactus...sayur..macam-macam la..Siapa dia sebenarnya.. Tapi yang pasti...sorang dah tahu jawapannya..


No comments:

Other

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...