Monday, March 23, 2009

Manusia

Lama aku tidak menulis di dalam blog..sibuk..ya..memang sibuk...banyak tugasan yang aku perlu siapkan..hidup di u memang begitu..penuh dengan tugasan yang perlu disiapkan.....Namun aku cuba juga gagahi menyiapkan beberapa tugasan meskipun aku tahu ada tugasan yang telah melewati tarikhnya..aku pening...pening memikirkan dan takut kalau-kalau tugasan ku xditerima..


Dalam pada itu...aku selalu mengikuti satu blog yang memang menarik untuk dibaca...blog seorang anak muda...anak muda yang sangat cintakan agamanya..susunan ayat dan luahan hatinya membuat ku sedar bertapa tingginya cintanya pada illahi..


Sedangkan seperti yang kita tahu...ramainya manusia hari ini semakin lama...semakin lupa..mereka andaikan diri mereka terlalu baik..bagus..sehingga kan kekadang mereka terlupa menilai diri mereka sendiri..Kadang-kadang aku menjadi bosan dikelilingi oleh orang yang sebegini...hanya dunia..harta dan kemewahan menjadi intipati dan objektif hidup mereka...tidakkah mereka sedar siapa mereka...tidakkah mereka malu dengan yang maha pencipta..


Aku tidak mengatakan kekayaan itu tidak wajar..sama sekali tidak..tetapi bagaimana mengawal hati dari sifat-sifat riak yang menghancurkan diri sendiri..


Bosan..memang bosan..hidup dikalangan mereka
Namun hidup perlu diteruskan jua.....

2 comments:

Idham Fitri Adi said...

Nur, kita diciptakan berbagai bangsa untuk sering mengenali.
Kita dijadikan bermasyarakat utk saling berpesan dan ingat mengingati.
Bersangka baik pada setiap org nur.Dan ketahuilah bahawa di dunia ini ada bermacam ragam manusia.rambut sama hitam.hati lain - lain.Belajar dari kehidupan dan pemerhatian.
Nur, tentang tugasan nur, percaya pada diri, ada sesuatu yang selalu ada pada Nur, yang member kekuatan dan inspirasi.Allah.
panjatkan doa dan mohon kekuatan diri padaNya.Nur masih belajar di dalam negeri sendiri.cabaran tetap ada tapi cuba lihat pelajar diluar sana?
Nur, ada dikalangan sana yang tak dpat melanjutkan pelajaran.Guna kan peluang ini sebaik2 nya peluang.Idham tahu nur mampu..
cekalkan hati.selalu minta padaNya.memang hati kita lemah.Tapi hati kita kepunyaan allah.Tiada kekuatan melaikan dari kekuatan dan kemegahanNya.
Amin.

An-Nur said...

Terima ksh byk2
At least saya rasa tenang selepas baca pandangan awak

Other

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...