Wednesday, November 10, 2010

Jodoh



Jodoh itu ada...samaada sudah jumpa atau belum jumpa...Namun xsemuanya bernasib baik...bercinta dan terus ke jinjang pelamin...kerna ada juga yang membujang sehingga tua...

Setiap wanita sememangnya menginginkan perkahwinan...tetapi terdapai pelbagai faktor yang memungkinkan jodohnya belum tiba...aku juga tidak terkecuali...Kadang-kadang terfikir juga...apa yang aku inginkan dalam kehidupan ini..memandangkan aku sudah bekerja dan sudah bersedia untuk ke level seterusnya dalam kehidupan..Namun atas beberapa faktor..aku tak dapat tidak untuk menolak kekadang aku juga memilih..

Aku bukan memilih dari segi rupa..tetapi lebih kepada keserasian...dan aku juga tidak ingin didesak...

Aku kekadang bagaikan selesa dengan keadaan aku sekarang walaupun kekadang aku sunyi...adakah aku takut kepada sesuatu komitmen...aku tidak pasti....

Kadang-kadang sedih bila memikirkan bila seseorang yang kita minati sudah menjadi milik orang...sedangkan ada yang sanggup menanti..

Apakah aku kejam..

Tetapi pabila memikirkan tentang hidupku...aku berhak untuk merancang dan memilih yang terbaik...kerana perkahwinan bukan sesuatu yang boleh dicuba-cuba tetapi perlu dijaga setelah dibina...

Maaf jika sekiranya entry ini agak beremosi..kerna aku perlu sesuatu untuk dikongsi..

2 comments:

Idham Fitri Adi said...

=p
emosi jugak ni.. mmg lah.kita pun nak yg terbaik kan.insha allah.sy doakan bertemu yg terbaik..

An-Nur said...

Ameen..=)

Other

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...