Tuesday, December 29, 2009

Proposal

Post kali ini yang pastinya tentang proposal...Tak abis-abis ku peningkan diri memikirkan tajuk yang sesuai untuk proposal ku...tak abis-abis juga saya memeningkan supervisor saya dengan soklan yang saya sendiri kurang pasti..Alhamdulillah kerana mendapat supervisor yang baik...orang senegeri..jadi terpaksa la dia melayan kerenah saya.cuma segan jugak kadang-kadang sebab dia lelaki..;P..

Namun hati dirundung rungsing selagi proposal ku belum disiapkan..

Disebalik kerunsingan ku...ku bawa diri ke library...ku panjatkan doa semoga kali ini lebih sukses disamping diberikan kemudahan dan dijauhkan kepayahan... Tak lupa juga ku panjatkan doa untuk mendapat kerja yang tetap dan dipertemukan dengan jodoh yang baik..

Dengan semangat berkobar-kobar...ku panjat anak tangga library satu demi satu...Ku pilih level tertinggi untuk menggunakan kemudahan tesis-tesis hasil kajian pensyarah dan pelajar...

Sedang ku mencari tempat, tiba-tiba nama ku dipanggil...Rupakan rakan sekuliah yang masih lagi dalam proses menyiapkan proposalnya..

Selang beberapa kerusi ada seorang lelaki yang juga sibuk menyiapkan assignment nya...berkaca mata..

Ku teruskan usaha mencari projek-projek kajian yang sesuai untuk dijadikan projek ku....Sedang sibuk ku menyelak tesis tiba-tiba aku tersentak...dari jauh Lelaki itu menegurku..

Lelaki: Cik...orang mana ya?
Saya: Malaysia
Lelaki: Owh Malaysia, nama saya T*****, cik?
Saya: Saya r*****..:)
Lelaki: Asal mana?
Saya: Dekat sini saja..

pastu..bla..bla..bla dia sembang..haha...aish..ramah la plak mamat nih..Kemudian ku minta diri untuk meneruskan usahaku mencari jurnal-jurnal dan tesis..

Hampir3 jam disitu... ku tinggalkan buku untuk menyahut seruan ilahi....

Selepas selesai solat, ku kembali ke mejaku...
Ku nampak kelibat kelaki itu sedang mengemas meja untuk pulang...Last2 dia bangun dari kerusinya lalu duduk disebelah ku...(ahaks...banyak lagi kerusi...sebelah ni gak nak duduk..)
Lelaki:Cik tak balek lagi..
Saya: Erm...lom lagi(nak tak nak jer jawab...)
Lelaki: Cik x pergi makan?
Saya: Erm..tak..:)
Lelaki: Bila lagi Cik datang sini?
Saya: Erm...esok pagi..:)(isk...isk...banyak lak dier tanya)
Lelaki: Esok saya datang lagi...Jumpa lagi Cik disini ya..
Saya: InsyaAllah..:)

Kemudian dia bangun...sebelum pulang..dia berpaling..
Lelaki: Jumpa lagi esok ya..

Umpph...Harini sudah esok...sepatutnya sekarang ini saya sudah di library...engan terfikir..nak pegi..ke tak..kang jumpa lak mamat tu...hehe...

Isk..isk...macam mana erk?

1 comment:

Idham Fitri Adi said...

=)
ADA YG MINAT..
CIK.cik..
teringat nama pnggilan tu sy gunakan dulu.

Other

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...